Стикування гумово тканинних конвеєрних стрічок
Що таке стикування конвеєрних стрічок?
Стикування транспортерних стрічок - це процес з'єднання країв гумової тканинної конвеєрної стрічки кінцевих розмірів в кільце для отримання нескінченної стрічки методом механічного з'єднання, з використанням різних типів з'єднувачів; холодної вулканізації, із застосуванням спеціальних клейових складів або гарячої вулканізації в автоклавах.
Для чого виконуються роботи зі стикування транспортерних стрічок
Додного до декількох, якщо довжина конвеєрної лінії перевищує розміри бухт, які поставляє виробник.
Способи стикування конвеєрних стрічок
Стикування гумово тканинних стрічок в кільце здійснюється трьома способами:
-з використанням спеціальних механічних з'єднувачів різних типів (механічне стикування),
- методом холодної вулканізації (із застосуванням клейових складів) і методом гарячої вулканізації на спеціальних мобільних вулканізаційних установках.
Нижче розглянемо особливості, переваги та недоліки кожного з вищевказаних способів.
Механічне стикування транспортерних стрічок
Метод механічного стикування транспортерної стрічки являє собою з'єднання двох кінців стрічки спеціальним механічним з'єднувачем. Залежно від особливостей стрічки та фірми виробника, існує велика кількість різних механічних з'єднувачів, найпоширенішими є: шарнірні заклепні, гвинтові, болтові, дужкові замки; «крокодили»; болтові, гнучкі, дротові замки.
Кожен з наведених варіантів з'єднання використовується з урахуванням особливостей стрічки. Механічні замки для транспортерних стрічок можуть бути виготовлені з металу різних марок і полімерів.
Переваги використання механічних замків
До переваг механічного стикування можна віднести: швидкість виконання робіт, можливість проведення з'єднання без використання складних інструментів (в залежності від типу замкового з'єднувача), універсальність застосування, завдяки різним варіантам з'єднань. У більшості випадків таке з'єднання є роз'ємним.
Недоліки механічного з'єднання транспортерних стрічок
-використання механічного стику, особливо в разі його неправильної установки, може привести до передчасного зносу рушійного і веденого барабанів, роликів опор.
- окремим недоліком є проблематичність та, часом, неможливість ремонту стрічки при розриві механічного з'єднання.
Більшість наведених недоліків можливо виключити, якщо роботи зі стикування будуть проводитися професіоналами, які можуть правильно підготувати стрічку, підібрати потрібний тип механічного замка під індивідуальні особливості транспортерної стрічки й умов виробництва, а також виконати всі необхідні роботи відповідно до технології.
Досягти цього можна лише в тому випадку, коли фахівці мають достатній досвід роботи з замковими з'єднаннями різних виробників, володіють достатніми технічними знаннями для розрахунку навантажень в місцях з'єднання транспортерної стрічки.
Метод холодної вулканізації транспортерних стрічок
Даний метод є найбільш поширеним, оскільки, на відміну від гарячої вулканізації, не вимагає наявності дорогого і важкого вулканізаційного обладнання, при цьому він може забезпечити високу надійність стикового з'єднання.
Якщо розглядати суть методу без поглиблення в деталі, то він полягає в дзеркальному пошаровому відділенні кожного з шарів транспортерної стрічки під потрібним кутом і на потрібну глибину. Потім відбувається обробка ступенів за допомогою КШМ з пелюстковим кругом з метою прибрати з'єднувальну міжшарову гуму, залишивши неушкодженим тканинний шар.
Після цього поверхні обробляються двокомпонентним клейовим складом і з'єднуються одна з одною.
Переваги холодного стикування конвеєрних стрічок
- даний метод забезпечує більшу надійність стику в місці з'єднання транспортерної стрічки, яка може складати понад 80% від початкової міцності стрічки.
- товщина стрічки в місці стику залишається незмінною.
- не вимагає наявності складного і дорого обладнання.
- можливість повторного стикування при розшаруванні стику.
- вартість даного способу стикування є найнижчою з усіх.
Недоліки холодного стикування конвеєрних стрічок:
- обмежені температурні умови експлуатації конвеєрної стрічки, які не повинні перевищувати +80°C, що призведе до втрати якостей клейового складу і подальше розшарування стику.
- місце проведення робіт повинно бути захищене від пилу і вологи, а температура навколишнього повітря повинна бути не нижче +10°C, що може вимагати збору тимчасової конструкції для забезпечення даних умов.
- після закінчення робіт зі стикування і до запуску конвеєрної лінії повинно пройти не менше 8 годин - час повного висихання двокомпонентного клейового складу.
Гаряча вулканізація транспортерних стрічок
Метод гарячої вулканізації полягає в термічній спайці двох кінців стрічки, накладених одна на одну з попередньою їх обробкою і застосуванням сполучного шару гуми. Міцність місця стику в такому випадку досягає більше ніж 90% від початкової міцності стрічки.
Для проведення вулканізаційних робіт зі стикування транспортерної стрічки необхідна наявність спеціального високовартісного вулканізаційного обладнання.
Переваги гарячої вулканізації транспортерних стрічок:
-високу міцність стику,
-можливість запуску конвеєрної лінії відразу після проведення робіт зі стикування.
Температурний максимум експлуатації стику може доходити до +200°C, за умови, що стрічка призначена для використання при таких температурних умовах, наприклад, у випадку з теплостійкими транспортерними стрічками.
Недоліки методу гарячої вулканізації конвеєрних стрічок:
-устаткування для даного виду стикування гумово тканинних конвеєрних стрічок коштує дорого.
-великі габарити та вага, що призводить до складнощів його переміщення, якщо стикування проходить на об'єкті замовника.
Місце стику при використанні вулканізаційного обладнання повторно неможливо стикувати методом холодної або гарячої вулканізації. Якщо стик пошкоджений або розмежувався, дану ділянку стрічки повністю відсікають і в такому випадку буде потрібно робити вже два стику для відновлення роботи конвеєрної лінії (якщо різницю не вийде нівелювати зниженням натягу на тяговому і веденому барабанах).
При стикуванні багатошарових гумово тканинних стрічок спостерігається збільшення товщини стрічки й зниження її еластичності в місці стику, що є проблемою в разі використання тягового і веденого барабанів малих діаметрів.
Зараз на ринку присутні 2 матеріали для склеювання конвейєрних стрічок.
Це Клей Rema TIP TOP CEMENT SC 4000 , а також Клей Magnet G-20 (Німечина) Детальніше: